Hogeschool Utrecht lanceert merkcampagne om regionale samenwerking te versterken

Datum:
HU campagne

Hoe maken we samen de regio Utrecht duurzamer, inclusiever en innovatiever? Hogeschool Utrecht geeft daar een helder antwoord op met de nieuwe merkcampagne Hoe? HU! Vanaf 5 juni promoot de HU zichzelf hiermee nadrukkelijk als partner voor regionale samenwerking en maatschappelijke impact.

De campagne Hoe? HU! is het startschot voor een meerjarige merkstrategie waarmee de HU haar positie als maatschappelijk relevante kennisinstelling wil versterken. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Happy Horizon en benadrukt dat de HU een plek is waar onderwijs, onderzoek en werkveld samenkomen. De HU werkt dagelijks samen met bedrijven, gemeenten en maatschappelijke organisaties aan oplossingen voor urgente vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, digitalisering, economie en gezondheid.

Cruciaal voor de toekomst

“Juist in een tijd waarin we als hogeschool kritisch moeten kijken naar onze uitgaven, vinden we het belangrijk om de samenwerking in de regio te versterken. Dat is niet alleen cruciaal voor de kwaliteit van ons onderwijs, maar ook voor de maatschappelijke opgaven waar we samen voor staan”, zegt Gerard van Assem, lid van het College van Bestuur. De campagne is een uitnodiging aan organisaties, overheden en bedrijven, groot en klein, om samen te werken met studenten en onderzoekers van de HU aan innovatieve oplossingen.

Partners van morgen

De campagne spreekt ook aankomende studenten aan als onze partners van morgen. Wij laten hen zien dat ze bij Hogeschool Utrecht niet hoeven te kiezen tussen de eigen ambities en het zich betekenisvol inzetten voor de regio: die twee gaan hand in hand, in onderwijs dat alle kansen biedt om talenten te ontplooien en deze meteen in te zetten voor de regio. Zo laten we toekomstige studenten, professionals en samenwerkingspartners zien waar Hogeschool Utrecht voor staat.

Hier komt alles samen

De uitingen zijn vanaf 5 juni zichtbaar via diverse online kanalen. Vanaf september volgt een gerichte campagne voor specifieke doelgroepen, zoals studenten, professionals en werkgevers. We nodigen hiermee iedereen uit om bij ons te komen studeren, onderzoeken of werken, of de samenwerking met de HU aan te gaan. Hier komt alles samen.

Alles over de campagne Hoe? HU!

Ombion Centre for Animal-free Biomedical Translation viert lancering en opening locatie

Op 7 juli 2025 werd het Ombion Centre for Animal-free Biomedical Translation officieel gelanceerd en opende het zijn locatie op het Utrecht Science Park. Het centrum stimuleert de overgang naar dierproefvrije medische innovaties en werkt samen met meer dan 60 partners aan onderzoek, educatie en toepassing in de praktijk.

Utrecht Science Park Zomercafé in teken van 900 miljoen jaar plantenevolutie

Tijdens het Utrecht Science Park Zomercafé in de Botanische Tuinen stond de evolutie van planten centraal, met de onthulling van de nieuwe Evolutietuin als groene tijdreis door 900 miljoen jaar plantengeschiedenis.

Onderhoud asfalt Universiteitsweg

De Universiteitsweg in Utrecht krijgt deze zomer nieuw asfalt en meer groen, met werkzaamheden van 21 juli tot 26 augustus en tijdelijke afsluitingen en omleidingen in fasen.

Programma Utrecht Science Week 2025 bekend

Het programma voor de Utrecht Science Week 2025 is bekend. Vanaf nu kun je je inschrijven voor één of meerdere van de vele inspirerende programmaonderdelen. Komende weken volgen nog meer programmaonderdelen. Neem alvast een kijkje, schrijf je in voor de programmaonderdelen waar jij graag bij wil zijn en mis niks!